Blog dels alumnes i professors de 1r, 2n i 3r d'ESO

Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris convivència. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris convivència. Mostrar tots els missatges

dilluns, 7 de novembre del 2022

Amb la salut mental dels nostres joves no s'hi juga!

Durant aquestes setmanes tenim al hall de l'escola l'exposició "Salut Mental i Vida" amb una qualitat d'imatges i de missatges impressionant. 

Gràcies a l'exposició i a les diferents xerrades que han fet a l'alumnat de l'ESO sobre la salut mental hem pogut conscienciar i treballar la salut mental dels nostres joves, tot cercant estratègies de prevenció tot donant a conèixer com poder demanar ajuda. 

A més de les xerrades i del treball a les classes amb els nois i noies, el professorat de secundària també ens estem formant i ampliant coneixements en aquest àmbit per tal d'acompanyar de la millor manera aquelles situacions que necessitin de la nostra ajuda. 

Si encara no heu passat per l'exposició, us convidem a gaudir de la mateixa. 

 


 









 

dimecres, 26 d’octubre del 2022

Com aconseguir que Lleida sigui millor ciutat mitjançant Càritas

Els i les alumnes de 1r d'ESO hem pogut gaudir d'una xerrada del Serche de Càritas, en la que ens ha explicat que és la Fundació de Càritas i que fa a la nostra ciutat. 

A partir de la seva experiència, hem pogut conèixer què és la pobresa, quins tipus hi ha, i el més important, com podem ajudar a qui ho necessita. 

A més a més, hem pogut parlar de temes tan crucials com: el racisme, l'homofòbia i el masclisme. 

Ha estat una xerrada on hem pogut mostrar les nostres opinions amb la resta de companys i amb la Serche; que amb la seva experiència, ens ha ajudat a aprofundir en aquests temes que sovint porten tants problemes de convivència. 

 

  




dijous, 6 d’octubre del 2022

Sortides de convivència. Una experiència genial per començar el curs!

Gaudim amb les sortides de convivències‼️ 

Sortir de l’escola per gaudir de la natura i compartir els jocs, les activitats, els riures, ... amb els nostres companys/es ens ajuda a conèixer-nos millor i aconseguir una bona cohesió de grup.


Fotos 1r ESO 

Fotos 2n ESO

Fotos 3r ESO




divendres, 14 de febrer del 2020

Convivències de 2n d'ESO

En aquestes convivències el alumnes de segon han treballat un itinerari de coneixença personal i treball en grup. 
Per començar dijous vam trencar el gel amb jocs curts i divertits per seguir després amb les primeres dinàmiques. Divendres hem aprofundit en l'autoconeixement i les aportacions que fem quan convivim en grup.
Hem pogut gaudir del bon temps i els agradables ambients de l'alberg de l'Espluga de Francolí i de Vallclara.

Selecciona la imatge per veure l'àlbum de fotos.

dimarts, 17 de desembre del 2019

Convivències a 3r d'ESO

Amb el lema "Dins teu un tresor per descobrir" una vintena de joves de 3r d'ESO han participat de les convivències d'aprofundiment. A través del joc, les dinàmiques i les activitats compartides ens hem descobert i hem descobert a companys i companyes amb el repte de continuar fent camí junts i juntes i de trobar aquells tresors que resten amagats dins nostre i que molt sovint en costa de descobrir. Una experiència molt enriquidora en un entorn idíl·lic com és el Monestir de les Avellanes.

Selecciona la imatge per veure l'àlbum de fotografies




dimarts, 12 de novembre del 2019

Convivències d'aprofundiment de 1r ESO

Els dies 11 i 12 de novembre els de 1r d'ESO hem conviscut a les Avellanes. Sota el lema de "compta amb mi" hem fet dinàmiques de coneixement d'un mateix,  companyerisme i interioritat. Hem tingut moments per caminar, jugar, crear, cantar i compartir. El paisatge, la casa de colònies i el temps ens han permès fer activitats on hem aprofundit en els murs que poden aparèixer en les relacions, els ponts que hem de construir per crear sinergies entre persones i l'empatia necessària per consensuar opinions en grup. Avui deixem enrere dos dies d'aprenentatge i convivència magnífics.

Seleccioneu la imatge per veure l'àlbum de fotos

dimecres, 14 de novembre del 2018

Les JOVs, una manera de preparar el futur

Els alumnes de 3r d'ESO han començat les Jornades d'Orientació Vocacional. Aquestes jornades que es treballen des de 3r d'ESO fins a 2n de batxillerat cerquen ajudar als nois i noies a trobar la seva vocació. 

 

Aquestes sessions cerquen aprofundir en l’autoconeixement i l’autoestima com a punt de partença per descobrir la vocació. També es treballen els seus somnis per al seu futur intentant concretar alguns aspectes personals que han de treballar a partir d’ara.

 
 

dilluns, 29 d’octubre del 2018

Convivències de 1r d'ESO - Un èxit de trobada!

Si voleu veure més fotos podeu entrar a carpeta1 i carpeta2


La majoria dels alumnes de 1r d'ESO van participar els passats dies 25 i 26 d'octubre de les convivències d'aprofundiment. Vam desplaçar-nos fins al Refugi de 4 Vents del Monestir de les Avellanes per pasar un parell de dies plenes de convivència amb els companys i de coneixença personal. 




A partir d'activitats, jocs, cançons, ... pretenem treballar l’autoconeixement, aprofundir en el valor de l’amistat, conviure de forma més intensa en grup, descobrir el valor de l’amistat en la vida de Jesús, Maria i Marcel·lí i treballar la interioritat i el silenci. 

Sincerament, van ser un parell de dies genials!


          

 



dijous, 27 de setembre del 2018

Dia espectacular a 3r d'ESO


Avui hem canviat les classes pel magnífic entorn del llac de Sant Llorenç de Montgai. Hem començat el matí treballant el lema i preguntant-nos com vivim el canvi i com afrontar-lo de clau positiva i constructiva. Tot seguit hem gaudit d'una estona divertida amb una Oca gegant amb proves que vam organitzar des de la tutoria. Finalment, partidet o petita caminata vora el llac.

Entendreu que després d'aquestes experiències hem dinat de valent i hem pogut compartir una bona estona xerrant, jugant i passant-nos-ho bé amb els companys de classe. 

Vaja, que si és pels alumnes, cada dia marxaríem a fer classe a Sant Llorenç!