Blog dels alumnes i professors de 1r, 2n i 3r d'ESO

divendres, 23 de febrer del 2018

Max i Maxi! Situacions reals que ajuden a pensar

Els alumnes de 3r d'eso hem anat a veure l'obra de teatre Max a escena, en la q ens proposen pensar en diferents situacions en que ens podem trobar els joves quan sortim de festa o quan anem amb els amics. 

 

Vols conèixer una mica més l'alemany?

El passat divendres els alumnes de 6è van fer una activitat per conèixer la llengua i la cultura alemanya a través de cançons populars i un ball que és molt conegut entre els joves alemanys. Ens ho vam passar d allò més bé!!!
Durant la Eso tindran la opció d aprofundir en el coneixement d aquesta llengua important a Europa.
Wir lieben Deutsch!!! 🇧🇪

 

 

dimecres, 15 de novembre del 2017

Activitats del Dia de la Ciència


Avui, 15 de novembre, és Sant Albert; patró dels científics. 

A la nostra escola l'hem celebrat amb unes quantes activitats. 

La primera, una pregària conjunta que la podeu visualitzar en el següent enllaç: https://www.youtube.com/watch?v=E2OY6ilaIRs

Tot seguit, un grup de 6 noies (Irene Aventin, Stefania Chiorean, Laia Fo, Alba González, Mariona Torres i Maria Trepat) han anat als cursos de 1r, 2n de primària i P5 a explicar contes científics:


  • La goteta: que ens explica el cicle de l'aigua
  • El gat de Galileu: que explica la teoria científica de l'heliocentrisme
  • Com començà el món: explica el BigBang
  • Els peixos, respiren: com respiren els peixos dins de l'aigua.
 
 




Després, a les 11, el mateix grup de científics, han anat a fer experiments a 1r d'ESO: 
  • Reacció àcid-base (vinagre i bicarbonat).
  • Cercle òptic de Charles Benham (vídeo


Finalment, a les 13h hem gaudit d'una conferència del nostre exalumne Jaume Gasia i Mercè (doctoran en UDL, USouth Australia i Dalhousie Canada) com a cloenda del dia internacional de la ciència.

Exposicions científiques

Aquest dimarts, 14 de novembre del 2017, hem instal·lat dues exposicions que ens ha cedit el Departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat de Catalunya.



La primera la podeu veure a l'entrada de l'escola. S'anomena "Dóna la volta. Del residu al recurs". Ens ensenya de forma molt didàctica el recorregut de tots els residus. 

 
  

La segona està instal·lada a la passarel·la d'infantil. S'anomena "ORGÀNICA". Serveix per a la conscienciació sobre els beneficis de la recollida selectiva per tal de fomentar la separació de la fracció orgànica. L'exposició consta de vuit lletres gegants que formen la paraula ORGÀNICA. A través d'aquestes lletres podrem conèixer el procés de transformació de la fracció orgànica fins a obtenir-ne compost, així com els beneficis que comporta per a la salut i el medi ambient.

 

Per més informació: